رامونا، آبشاری رویایی در دل جنگل کوهستانی

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، آبشار ها معمولا یکی از دیدین ترین مناطق طبیعی هستند و هزاران گردشگر طبیعت دوست از این جاذبه های طبیعی دیدن می کنند. گردشگری آبی به یکی از جدی ترین انواع گردشگری در چند سال اخیر تبدیل شده است. در این بین کشور آمریکا با داشتن آبشار های فراوان یکی از کشور هایی است که در این حوزه بسیار فعال است.

رامونا، آبشاری رویایی در دل جنگل کوهستانی

آبشار رامونا که در ایالت اورگِن کشور ایالات متحده آمریکا واقع شده است یکی از جاذبه های زیبای طبیعی برای اکوتوریسم و طبیعتگردان است. سالانه هزاران علاقه مند به طبیعت گگردی و تور های اکوتوریستی از این منطقه دیدن می کنند.

این آبشار در منطقه جنگلی و طبیعتی زیبا و دست نخورده واقع شده است. این آبشار در منطقه جنگی و کوهستانی در نزدیکی قله هود قرار گرفته است و به دلی بکر بودن آن مورد توجه گردشگران است. هود، قله ای است که در کوهستان ها و ارتفاعات منطقه پورتلند در ایابت اوراگن آمریکا قرار گرفته است. این آبشار در نوع خود بسیار بی نظیر و زیبا است. آبشار رامونا در قسمت بالایی رودخانه سندی و در غرب قله هود قرار گرفته است. این آبشار که در میان جنگلی در ارتفاعات 3.560 پایی قرار گرفته دارد هر فصل های مختف بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

این آبشار در حدود 37 متر ارتفاع دارد، به شک یک دیواره است که از شبکه ای کوچک از آب های جاری به هم پیوسته تشکیل شده است. جنس صخره ای که این آبشار بر آن جاری است از بازالت به عنوان یک سنگ آتشفشانی است که در سال های بسار دور بعد از فوران سرد شده است و به این شکل در آمده است.

گردشگران برای بازدید از این آبشار معمولا سفر های یک روزه انجام می دهند اما امکانات اطراف آن برای اقامت های بلند مدت تر نیز مناسب است.

نویسنده: فواد شمس

منبع: لست سکند

به "رامونا، آبشاری رویایی در دل جنگل کوهستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامونا، آبشاری رویایی در دل جنگل کوهستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید